Ekologija i moda

Inicijativa Prijatelja životinja – Zagreb dobiva trgovine bez krzna

krzno
arhiva VL
21.02.2012.
u 13:05

Image Haddad, Hippy Garden, I-Gle, Mitt moda, Modna kuća Mak, H&M, Marks&Spencer, Esprit i Topshop prodavat će odjeću bez krzna

Zagrebački prostori trgovina Image Haddad, Hippy Garden, I-Gle, Mitt moda, Modna kuća Mak, H&M, Marks&Spencer, Esprit i Topshop uskoro će ponuditi isključivo odjeću i obuću bez krzna, što će i isticati svim kupcima postavljenim naljepnicama na ulazu s nazivom “Trgovina bez krzna”.

Naime, uprave ovih trgovačkih tvrtki donijele su odluku da će podržati više od 35 organizacija za zaštitu životinja i okoliša iz cijeloga svijeta te isključiti krzno iz svakodnevne ponude. Jedna od tih organizacija su i Prijatelji životinja.

Dizajnerica Zrinka Haddad u povodu ove akcije istaknula je da čovjek mora imati savjest kojim god se poslom bavio.

– Ekologija i moda usko su povezani. Danas se i od najskupljih umjetnih krzna mogu napraviti prekrasne kreacije – istaknula je Zrinka Haddad, dok njezina kolegica Ivana Popović poručuje da su ljudi koji nose krzno bez obzira na njegovo podrijetlo bez morala.

– To je isto kao da nosiš kožu mrtvog čovjeka, odnosno hodaš u koži nekoga tko je umro nasilnom smrću – smatra dizajnerica Popović.

Životinje koje se iskorištavaju za krzno dolaze s farmi gdje su prisiljene živjeti u kavezima, a potom su podvrgnute gušenju plinom, lomljenju vratova ili elektrokuciji. Sve je to dodatni motiv Prijateljima životinja da projekt koji počinju u zagrebačkim trgovinama prošire izvan glavnog hrvatskog grada u nadi da će postati općeprihvaćeni modni trend ovih prostora.

U tome bi im trebala pomoći i uspješna manekenka i vegetarijanka Petra Friganović, koja je zaštitno lice “Trgovine bez krzna” u Hrvatskoj.

– Cijeli život učili su me da poštujem sva živa bića i da kroz život ne prolazim misleći samo na sebe, nego s promišljanjem i odgovornošću prema drugima. Svatko tko misli da je odijevanje životinjskoga krzna moderno, sigurno je promašio stoljeće. Životinjsko krzno je proizvod patnje i smrti nevinih životinja te mu nije mjesto na modnoj pisti – prava moda je to nadišla – poručilo je zaštitno lice ove kampanje koju je za Hrvatsku inicirala udruga Prijatelji životinja.

Godišnje se ubije više od 75 milijuna životinja zbog njihova krzna, a trgovine koje ne prodaju životinjsko krzno promiču nenasilje nad životinjama, pomažu širenju poruke suosjećajnog modnog izbora i prate potrebe potrošača koji su sve kritičniji, pažljiviji i savjesniji pri kupnji, poručili su iz Prijatelja životinja.

Aktualnim Zakonom o zaštiti životinja u Hrvatskoj zabranjen je uzgoj životinja zbog krzna. Isključivanje krznenih predmeta iz ponude u trgovinama logična je reakcija na ovu zakonsku regulativu, drže zaštitnici životinja.

Komentara 1

XN
xnet0822
07:13 22.02.2012.

\"Prijatelji životinja\", zar opet vi ? Ako vidim još jedan članak o vama, osobno ću otići u vaš \"stožer\", uzet ću veliki kamen i porazbijat ću vam sva stakla na vašoj ustanovi tako da znate ! M\'RŠ !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije